Egy hazánkban egyedülálló referenciagyűjtemény tanúskodik kiváló szakértelmünkről a hajóipar minden részterületén. A képek között a megvalósulás folyamatának több lépése is látható a gépészeti modernizálástól kezdve a komplett átépítésekig, legyen szó hajóról, úszóműről vagy éppen munkagépről az ország és a világ minden pontján.
Teljes külső és belső felújításon esett át nálunk a tolóhajó, számos acélszerkezeti munka mellett a gépteret is átalakítottuk, a régi elektromos rendszer szinte teljes egészében megújult, a kipufogó-, a hűtővíz-, a gázolaj-, és a csőrendszert kicseréltük, mindemellett a lakóteret is modernizáltuk, sőt, a kormányállást is teljes egészében átépítettük.
Több mint 200 négyzetméter egyedi megjelenésű úszóstéget terveztünk, gyártottunk és telepítettünk a pesterzsébeti Duna-parton. Láthatjuk, hogy megfelelő szakértelem mellett milyen kreatív felhasználása lehet közel 2 tonna alumíniumnak, sokszáz folyóméter faanyagnak és több, mint 300 polietilén úszóelemnek egy békés dunai partszakaszon
Az Európában egyedülálló szerkezet környezetbarát módon kezeli a hajókban felgyülemlő hulladékot, olajokat és szennyvizet, mindemellett tankolási és ivóvíz-felvételi lehetőséget is biztosít. Megépítésében mi is részt vettünk, és a teljes hajóüzemi rendszer, többek között a villamosság kivitelezése és a csőrendszer kialakítása is a munkánk gyümölcse.
A Tihany és Szántód között közlekedő komp befogadóképessége meghaladja a 300 főt, hordképessége pedig közel 90 tonna. Ami talán még ennél is izgalmasabbá teszi hajót, az az, hogy az oldallemezeken és a medersoron részleges fenéklemez-cserét hajtottunk végre, több mint 300 négyzetméteren.
A kétszintes úszómű segítségével már a vízen is elvégezhetők a határellenőrzési, vízirendészeti és vámkezelési feladatok. Az alapját egy 25 x 8 méteres ponton képezi, amely egy 35 méter hosszú bejáróhíddal került telepítésre. A kialakításának köszönhetően a kikötő képes követni a vízszintingadozást, stabilitását pedig hullámzás közepette is megőrzi.
Beépítettünk két új főgépet és két hidraulikus kormánygépet, valamint átalakítottuk a teljes kipufogó-, gázolaj- és ballasztrendszert is. Kialakítottunk egy új géptéri szellőzőrendszert, újraépítettük vízrendszert, új főkapcsolótáblát és kormányállási pultot készítettünk, sőt, még a lakóteret is átépítettük magasabb zajcsillapítással.
A teljes átépítés után a Beatrix hajó már Nemzeti Regatta néven szelte a Balaton vizét a maga 180 férőhelyével, azt azonban kevesen tudják, hogy a fedélzet feletti rész kialakításával és szerkezeti megalapozásával minket bíztak meg. A balatoni hajó egy megújított tetőkialakítással állt újra forgalomba a nyitott hátsó fedélzetén a kényelmesebb utazás érdekében.
az ügyvezető
Az átfogó projekt keretében egy méterrel megszélesítettük a komptestet, új korlátrendszer és hablemezelés kialakításával. Kicseréltük a korrodált és nem megfelelő vastagságú fenék-, és oldallemezeket, majd megerősítettük a koptatóprofilokat. Felújítottuk a kötélvezető konzolokat, a görgőket, a felhajtórámpákat és még az elektromos rendszert is.
A Révfülöp hajó hajtáskorszerűsítésre érkezett hozzánk, amelynek keretében a hagyományos propulziót felváltotta a vízsugárhajtás. A szükséges bontási munkák után elvégeztük a farszerkezeti átalakítást, a gépészeti szereléseket, a csőszerelést, a kapcsolódó villanyszerelést és a burkolatok javítását.
Az ikonikus Clark Ádám önjáró billenőgémes úszódaru villamos tervezői és villanyszerelési munkáival is minket bíztak meg. Átalakítottuk többek között a 200 tonna teherbírású daru főkapcsolótáblájának egyenáramú mezőit, illetve az új kormányállási darupultok komplett tervezése és kivitelezése is a feladataink közé tartozott.
Mindamellett, hogy elvégeztük a gépészeti rendszerek felülvizsgálatát és javítását, a teljes elektromos rendszer átalakítását, a berendezések és a kormányállási pult korszerűsítését, felújítottuk a Jégtörő VII. hajótestének vízvonal feletti részét is, ideértve a lakótéri helységeket, a konyhát és a fürdőegységet egy modern design kialakításával.
A közforgalmú nagyhajók fogadására készült kikötőhöz a 16,5 x 6 méteres acélszerkezetű ponton mellé egy 20 x 2 méteres bejáróhidat is szállítottunk, kettő darab, egyenként 18 méter hosszú támdoronggal kiegészítve, amelyek készre szerelése és helyszíni telepítése is a munkánk részét képezte
A ma már exkluzív gasztrohajóként működő Pannónia teljes fenéklemez-cserén esett át nálunk, majd a segédgép és a kipufogórendszer cseréjét is elvégeztük. A sor még itt sem áll meg, ugyanis átfogó hajóvillamossági munkálatok keretében a konyhai világítástól kezdve a generátorig szinte mindennel foglalkoztunk.
A kormányállás hidraulikájának kiépítése, az emelőolló talapzatának megerősítése, két új hajómotor beépítése, a tengelykapcsolók beszerelése, a ballasztrendszer elkészítése, a kipufogórendszer felújítása és az oldalfal átalakítása mellett többek között a szellőzőrendszer kiépítése is a munkánk részét képezte.
A Péter hajó felújítása és modernizálása jelentős mérföldkő a Dunaferr hatékonyságának előmozdításában, ugyanis kulcsfontosságú szerepet játszik a termelési és szállítmányozási folyamatban. Többévtizedes hajóipari tapasztalatára támaszkodva a HES-TDL a szerkezeti felújítások mellett gépészeti és villamossági kivitelezéssel is rendelkezésre állt.
A képekre kattintva további információkat olvashat munkáinkról
Weboldalunkon saját és harmadik fél általi sütiket használunk azért a böngészési élmény javításáért. Az alábbi gombra kattintva elfogadhatja szabályzatunkat, amely a böngésző beállításaiban bármikor módosítható. Bővebb információ az Adatvédelmi és cookie szabályzatunkban található.